Hon som inte ser.

Mitt huvud snurrar, jag känner mig förvirrad och jag tycks inte längre kunna hitta rätt. Jag skyller på allt annat. Det finns alltid en anledning. Jag ser mig på mig själv, jag betraktar och studerar, men jag hittar inte vad det är ni ser. Jag ser en tom blick, en förlorad själ och ett förvirrat sinne. Jag tar upp mitt block, min penna. Jag vässar den tills udden är skarp nog att skära upp min hud. Stirrar ned på blocket, drar ett streck, tar fram mitt sudd och raderar mitt misstag. Det är så lätt, några drag och jag kan rätta till det som en gång blivit fel. Jag försöker att se saker från ett bättre håll, men min blick söker sig ständigt tillbaka. Ibland drömmer jag mig bort, jag tillåter mig själv att drömma, även om jag försöker hålla mig till verkligheten. Ni förstår, i mina drömmar har jag allt, jag har det där som ni strävar efter, jag har det ni önskar och vill ha, jag har det, jag har det i mina drömmar. Tillbaka till verkligheten är jag inget annat än tjejen du ser men hon inte ser tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag vet precis vad du menar.

2010-07-17 @ 18:23:49
URL: http://puc.blogg.se/

Design by: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0